Fortsätt framåt!

Keep up the good work säger jag bara, för att liksom peppa mig själv till att ta itu med denna bloggbuisness en gång för alla. Detta är ett steg i rätt riktning.

Dagen har bjudit på en god äppelpaj hos grannarna - OBS! bara Franks syster och hennes respektive, hade dock varit väldigt trevligt och vänligt och en framgång för grannsämjan om en okänd granne plötsligt hade bjudit på äppelpaj. Dagen har även bjudit på sista avsnittet i säsong 2 av Big Love, vilket betyder att jag nu har förbrukat hela mitt skafferi av tidsfördriv. När kommer säsong 3?! Måste ha. En annan Måste ha-serie är säsong 2 av Gossip Girl som för varje dag som går kommer närmare och närmare. Väntar med spänning.

Äntligen har jag besökt Elins nya hem och stad och det var en väldigt trevlig visit! Synd bara att den blev så kort. Men jag kommer tillbaka! Ett mysigt hus - dock väldigt VARMT!! - och en mysig stad med fina torg. Vi shoppade och åt sushi och tacos med nästan inget annat än kornköttfärs i, och rundvandrade i Gamla Linköping som var mycket idylliskt med hemskt fina hus som man bara ville flytta in i direkt och ett café med omaka stolar.

På tisdag smäller det, då ska jag hem till Thea och ordna en sak som jag länge velat. Men jag tror inte jag säger högt vad det är förrän det redan är gjort, då är det försent att stoppa mig moahaha. Spännande!

Idag firar jag och Frank förresten åtta månader! Inte dåligt. Den kvicktänkte förstår då snabbt att ettårsdagen inte äger rum någon annan dag än på julafton, vilket egenligen är ett väldigt osmidigt datum att fira en sådan dag på. Det kommer att bli en dilemmadag. Ingenting annat än själva julafton borde äga rum på julafton, så att man bara behöver ägna sig åt julfirandet. Men inget vi kan göra åt nu i efterhand. Vi borde ha tänkt på det tidigare, precis när vi blev tillsammans kanske och väntat en dag med att bestämma så att julafton och årsdag kunde firas lugnt en och en.
Men det gör nog inte så mycket egentligen =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Ja, det var sannerligen trevligt att du var här. Du kunde gärna fått flytta in i mitt sköna varma rum på obestämd tid.

Moahahahhaahaa, jag vet nog vad du tänker göra. Sååå späännande. :D:D (äntligen lite "freak out" från Emschlabem!!!)

Vi hörs och ses. Puss

2008-08-24 @ 23:14:14
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: Lollo

Emmaaaaa..! sedär, bloggen är på G igen! Jag tror nästan att jag kan gissa mig liiiite till vad du ska göra, men ah, man vet väl aldrig säkert. Heh. Hoppas det blir bra i alla fall!!

2008-08-25 @ 00:28:02
URL: http://whitewash.blogg.se/
Postat av: tove

Jag kommer kanske förbi och kikar när ni gör det där hemliga!

2008-08-25 @ 16:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0