Trött haver dagen varit

Tiden bara flyger och flyger fort iväg, och i morgon eftermiddag är det helg igen! Oy my.
Idag har varit en väldigt trött dag, och varenda liten knyrf i min kropp har bara velat sova. Jag har även känt mig allmänt sunkig och oengarerad. Därför kändes det ganska opeppat att ta skolkort just denna dag, men det hände i alla fall. Detta är nog det fulaste men ändå finaste skolkortet ever. Alla fladdrar så där med läpparna så att spottet sprutar, så där så att det blir hemskt fult när man tar kort. (Demonstration längre ner) Åh du store tid. Jag försöker trösta mig med att alla faktiskt är lika fula på kortet. Det var urartning, för att citera de där pojkarna som alltid säger så.
Min huvudvärk och trötthet förvann dock lite på dagens rep, som gick så himla bra! Yes yes. Vi spelade sannerligen fint idag, och lyckan över ett lyckat rep kan man alltid leva på ett tag.
Jag har även provat min nya stråke för första gången, och jaaa det är en mycket fin stråke. Väldigt lätt att hålla i, väldigt snygg att spela med. Jag är glad! Kärlek åt min nya stråke och också åt min fiol.

De senaste veckornas måtto har varit Livet är en fest och jag är bjuden, och i morgon skall det åter bevisas. Grattis Lollo 17 år, i efterskott! Kalas är alltid trevligt att gå på. En fördel är att detta partaj är på en fredagskväll, vilket innebär att man får sova hur länge man vill dagen efter, och det är en lyx som heter duga! Man ska ju ha i åtanke att sömn är en aktiv process som förnyar och rensar hjärnan, så att den ska orka med resten av livet. Lägg det på minnet, och sov sedan gott. Det ska jag göra, snart ska det ske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0