Ensamhetens träsk

Jag känner mig som en död fisk. Man ska inte vara uppe själv i sitt hus på natten, då blir man bara sur, och så kommer det små arga vågor flytande i magen. Baah!
Imorgon borde jag städa, för det ligger kläder fulla soffan. Jag har ganska mycket kläder när allt kommer omkring, och ändå vill jag bara köpa nya hela tiden. Fy Emma. En annan sak jag gärna skulle vilja köpa är ett elpiano. Vill köpa nu! I morgon borde jag även dammsuga eftersom det ligger ganska mycket konstiga saker på golvet som inte borde vara där. Ett annat borde är torka av spisen. Råkade koka över gröten lite, den bubblade liksom över hela spisen i fredags morse. Det luktade popcorn.

Det är skönt att vara själv ibland, speciellt när man har varit omgiven av människor konstant i flera dagar. Jag tyckte det också, tills för en stund sen. Bajskorv. Jag kanske är lite bortskämd på något vis. Eller så är jag bara lite konstig i huvudet ibland. Jag vill inte vara själv! Men visst. Ensamhetens träsk luktar illa ibland, men det kan även vara en trevlig plats att vistas på. Ibland är det nog ett ganska snällt och stillsamt träsk.

Kommentarer
Postat av: Pousette

Måste säga att jag delvis håller med dig... jag tycker att det är rätt mysigt att vara ensammen i sitt hus om natten, och bara gå omkring och tänka. Men ibland är det som du säger, ensamhetens träsk luktar bränd gröt och man blir irriterad på ensamheten...
intressant inlägg för övrigt, det var roligt att fundera på =)

2007-10-04 @ 17:50:48
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0