Sing me out the window

image55

Kom för inte så länge sedan hem från årets Estethöstkonsert. Årets upplaga var på något sätt bättre än väntat! Denna höstkonser har de tidigare två åren jag har varit med, haft en tendens att vara lite smått långrandig. Men icke denna! Slagverksensemblen - OBS! den mer rutinerade slagverksensemblen, det finns nämligen två - ägde fett. Jag medverkade på tre låtar med Hagve vilket avslutades med ett sjuhelsikes arr på Drunken sailor. Alla blev glada. Rev även av en trevlig dänga på fiol med uppstämda strängar, gitarr och congas. Mycket vackert. Dagens finaste var när Ullakören sjöng Lean on Me och Anders som stod i bakre ledet såg ut som en kräfta med ofantligt långa armar när han klappade. Fröjd!

I morgon bär det av till Stockholm med Nutida konsten och Marinka. Trevligt med en Stockholmsresa tycker jag! Vi borde dock ha fått tagit tillfället i akt och gått på nån fin föreställning på kvällen. Men tydligen är alla resurser redan förbrukade då vi fick gå på en fantastiskt jazzkonsert i torsdags. De var så bra att Arvid blev arg på dem. Jag känner mig sannerligen som paria då ungefär alla ska stanna i Stockholm över helgen. Bara för att vi Laget ska spela på Harrys på lördag. Men hur knäckande bra är inte det i och för sig att vi ska få spela på Harrys?! Mycket kan jag tala om. Och jag som ville gå på Gudrun Sjöden och Zapata....

Jag är trött och har ont i ögonen. En tröst är att jaq är klar med min konstanalys. Fantastiskt. Det finns dock mycket annat som är i o-ordning. Det är jobbigt. Men någon riktig ordning och reda kan man väl egentligen aldrig få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0