Flupp pluppsupp

På fredag är det midsommar, vilket betyder röd dag, vilket betyder sova sova sova bort morgonen. Kvällen ska bli den underbaraste någonsin. Alla som jag vill att ska vara där kommer att vara där, alla skrattar och är glada och vi har så mysigt och gör så roliga saker. Inga missförstånd inträffar under denna kväll. Detta är kvällen när allt är som det ska vara. Solen kommer att lysa och värma oss hela kvällen, och vattnet som vi är vid kommer att vara så inbjudande och svalkande att vi bara vill bada hela tiden. Vi kommer att äta jättefräsch mat som är hur god som helst, och sen kommer vi spela musik och bara umgås. Så kommer jag somna nöjt och utan några som helst problem i gryningen när det fortfarande är ljust ute, med kristoffer alldeles brevid mig alldeles nära. Så kommer vi sova hur skönt som helst och inte må det minsta dåligt på något vis när vi vaknar med solen i ansiktet och med minnet av den fantastiska kvällen i våra ögon.

Nej.

Men det kunde ju kanske ha varit så. Nu är det ej så och jag får möta sanningen.  Jag har två saker att välja mellan. Två alternativ till hur min helg sulle kunna tänkas se ut
  1. Stanna i Malung under midsommar och hela helgen. Umgås med min familj, ta det lugnt och verkligen sova ut så att jag är pigg till nästa vecka när det är festival och allt. Kanske åka till Vålberget och hjälpa till att klä majstången tillsammans med släkt, folk och tusen knott. Kanske åka till Öjesjön och bada och sola sig till den bästa brännan någonsin. Utomordentligt soft och behagligt. Ingen stress. Inget som jag måste göra. Inga tider att passa. ingen jag måste anpassa mig efter så vidare värst mycket.
  2. Åka till Falun och fira midsommar med mina vänner som det känns som om det var evigheter sen jag umgicks med bara jag och dom liksom fast det ju egentligen inte är så, och få en liknande midsommaraftonskväll som den jag fantiserade om tidigare eftersom jag vet att vi skulle få så kul. Repa och spela in lite med Fast Breeding Colony under helgen, vilket skulle var fatastiskt bra och smidigt, eftersom vi har spelning på tisdag och borde bli klara med demon snart. Dock medföljer alla dessa roligheter att jag måste sitta på de evinnerliga tågen och bussarna i timmar och åter timmar. Så hur mycket vila skulle detta alternativ medföra? Jag ska ju till falun på tisdag, och jag ooorkar inte åka framochtillbaka framochtillbaka framochtillbaka framochtillbaka. Dessutom vet jag ej vart jag ska sova.
Aaah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0