Det värsta är över

Lucia-veckan är över och därmed det värsta. Igår kväll var jag så trött att jag somnade framför tv.n klockan tio i min ensamhet. Mycket skönt må jag säga. Hela veckan har varit otroligt grymt hektisk, vilken innbär en hel del då de föregående veckorna också varit aningen hektiska. Nu är det ingenting mer kvar att göra mer än en liten filmanalys, en Vikakyrka-konsert och en cabaré. Sedan: JULLOV!



Denna dag har passerat snabbt, vaknade när solen så sakterliga började gå ner - väldigt synd dock eftersom det var en väldigt fin dag med klar luft, strålande blå himmel och alldeles blank is som man hade kunnat åka skridskor på om man har ett par. Laget skulle ha spelat på Söndagsklubben i detta nu, men eftersom informationen har varit så otoligt DÅLIG!!! meddelades vi igår kväll efter att vi själva ringt upp och frågat (efter en hel del obesvarade mail och sms) om att vi var tvugna att ta med oss alla saker som vi behövde på spelningen själva. För oss var detta en omöjlighet, eftersom vi har så himladens mycket grejer att frakta - trummor, orgel, piano, förstärkare efter förstärkare och bajs bajs bajs. Om vi hade fått reda på detta för länge sedan hade vi säkerligen kunnat ordna det, men nu fick vi reda på det kvällen innan, och hur sjutton ska man få tag på skjuts för alltihopa då?! Bajskorvar säger jag bara. Ingen spelning för Laget idag alltså. Surt sa räven.

Jag och Elin har tittat på Farväl Falkenberg. Fin och sorglig film. Jag skulle vilja göra någonting mer idag. Gå på promenad kanske? Hoppas att inte är alltför kallt ute.

Kommentarer
Postat av: F-Boi

Din rubrik talar sanning, men den klår ju inte min! Tack för kommentaren =) Go' Jul!

2007-12-23 @ 14:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0