Då komma väl de tusen lussebullar vandrandes kring husen

image60 image61

Första advent är här och snön likså. Den ligger i väldiga drivor överallt och bäddar in allting i luddig mysighet och dämpar alla ljud. Mamma, Olivia och jag bakade pepparkakor igår. Dock inga lussebullar, men en saffranskaka blev det i all fall också. Sista plåten pepparkakor blev den bästa, eftersom mamma gräddkungen skärpte till sig och tog ut den i tid. Idag har jag och Olivia dansat någon form av pardans till käcka julbitar, och satt upp en adventsstjärna i pappas sovrumsfönster. Det är julskyltning nere på byn men jag vet inte om jag ska dra mig ditåt eller sitta här i värmen tills det är dags att åka till tåget. Jag stannar nog här i fikadoften som börjar komma svävande från köket. Det är mysigt med jul, men det skaver.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan inte läsa hela ditt inlägg... får lov att sluta vid rad tre... blir för hungrig!

2007-12-05 @ 22:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0