Vitt vitt vitt.

Jag måste säga att jag är fantastiskt nöjd med min nya design på denna lilla blogg. Yeah.
En sak som jag inte är lika nöjd med är följande. När jag vaknade denna vad jag trodde skulle vara en lite smårisig höstdag och tittade ut genom fönstret för att skåda in alla de trevliga färger som hösten för med sig, såg jag att NEHEJJDU så är ICKE fallet. Icke. Ty det enda jag såg var... Vitt vitt vitt vitt. Och från himlen föll saker som var endast...  vitt vitt vitt. AAAH sade Emma, tog sig om kolan och gav ifrån sig ett inte alls för glatt ljud. Uuuhuu. (Ungefär)

Men. Jag har ett vad man skulle kunna kalla litet dilemma. Dilemma för Emma. Ha. Ha. Hur som haver så vill en del av mig att det inte inte inte ska bli vinter, samtidigt som en annan del av mig tycker att, jo varför inte, det är ju mysigt med vinter. Jag tror dock att antivinterdelen av mig är i överläge om man nu kan säga så? i denna dag. Därför tänker jag härmed framföra de negativa saker som vintern för med sig.
 

  • Det är kallt och vitt vitt vitt vitt och håller på i all evighet. Visst, det är trevligt med vintern - ett tag - ungefär fram till jul ungefär, för snö ska det ju finnas i juletider. Men sen räcker det, okej? Efter jul och nyår har man fått nog av denna evinnerliga kyla, och alla dessa kläder som man måste pälsa på sig varje gång man ska gå utanför dörren.
  • Det är halka och isigt, pulsigt och jobbigt. När vintern kommer innbär det att man måste säga good bye cykeln so long vi ses om ett halvår. Vilket i sin tur innebär att måste gå överallt, till skolan, till busshållplatsen och så vidare. Hur kul är det på en skala när man alltid släpar på en massa extra saker som till exempel fioler och läxor, gympakläder och det ena med det andra? Dessutom kommer det att ta dubbelt så lång tid att ta sig till allt också, eftersom fötterna, logiskt nog, inte är lika effektiva som hjulen på den fantasktiska uppfinningen cykel. HU.

Ja. Det finns egentligen drivor (snödrivor höhö) med fler negativa saker, men jag tycker att med dessa två punkter har jag fått med många viktiga saker. Sannerligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0