Vi går över daggstänka berg fallera

Frågan är egentligen hur den texten är på riktigt egentligen. Daggstängda? Dagskänka? Dags- änka?
Blott Gösta har svaret.

Denna dag började sannerligen inte så bra vill jag lova. Vaknade vid den okristliga tiden 06.23 av att solen hade letat sig in genom mina inte riktigt tilltäppta persienner. Visserligen är det ju alltid trevligt att vakna och upptäcka att det är soligt ute, men inte vid en sådan tidpunkt. Inte nog med detta, jag var dessutom igensnorad i kranen jippi och kände mig allmänt sjuk. Allmänt sjuk känner jag mig forfarande kan jag tala om. Det är allt från huvudvärk och sådant till nysningar och annat smått och gott och blandat.  Men jag är faktiskt inte bitter, det är lugna puckar och bananer. Man kan ju alltid gå och hoppas på att det klarnar upp till på onsdag, då det är Esteternas vårkonsert höhö i Stefansgården. Eller som man så  vackert kan säga om man känner att det är roligt - vårkonskjärt.  Fyndigt, katching!

Ibland drabbas jag av outgrundlig ilska. Eller vad man nu ska kalla det hela. Det händer när jag minst anar det, och försvinner nästan lika fort. Men ändå.. Det ligger där och gnager och skaver och svider. Yeah man. Livets vägar är många och outgrundliga, guppliga och kringliga och allmänt svårframkomliga från stund till stund. Ett sanningens ord från en fattig student.

Det finns så mycket saker som det känns som att man skulle vilja sätta på pränt, men man vet liksom inte hur man ska få ur sig det. Kanske är det lika bra. Vissa saker är till för att finnas till endast i människors skallar, vi alla kanske mår bättre av det. Farligt vore det allt ändå om vi alla skulle ränna omkring och slänga ur oss ens innersta tankar till första bästa person man möter på gatan. Vilken reaktion man skulle kunna få där! Jag hade tänkt att jag skulle riva av ett gastkramande exempel här och nu i detta ögonblick i livet, men det gick åt skogen. Jag kom inte på något tillräckligt spännande. Snopet där, skulle jag vilja säga, ja sannerligen och Guds nattskjorta! Här skulle man också kunna ändra på det lite, ifall man finner det underhållande. Alltså. Ja sannerligen och Guds nattskjört! Jösses Amalia vad lättroad man kan vara ibland när andan faller på. Små barn roar sig lätt ja halledudane och kors i taket.

Jag känner att jag inte har så mycket mer att tillföra detta inlägg denna dag, så jag ska väl helt enkelt avsluta det hela. Sedan får jag helt enkelt hitta på något annat att fördriva tiden med. Lunarstorm är ju en fläskigt exempel. På Lunarstorm kan man möta nya människor och bekantskaper från hela vårt avlånga land, skriva små söta saker i varandras gästböcker, beklaga sig över sitt liv i sin lilla dagbok fast nu försöker dom ju vara hippa och har bytt namnet till blogg istället ja jag säger då det jag och snoka i andras dagböcker och kolla om dom har skrivit nån smaskig hemlis om någon annan. Det är sånt som sätter sprätt på livets trista vardag. Ja tänk vad det är härligt att vara ung. Ungdomen blomstrar och frodas sannerligen. Så. Mot Lunarstorm och ungdomens gröna vår vänner och fränder, stor som liten, gammal som ung, alla kan vi vara tillsammans på denna underbara jord, som är så full av ärliga människor, hallelujah!


Kommentarer
Postat av: ella

DAGGSTÄNKTA

DAGG SOM HAR STÄNKT

STÄNKA

SKVÄTTA
DUVET

2006-05-15 @ 15:20:43
URL: http://slyrp.blogg.se/
Postat av: Elin

Tjobre, tänkte precis att jag skulle upplysa dig om textens egentliga innebörd men såg då att ella redan gjort det. bra ella, snopet för mig som tänkte vara lite besserweisser! :)

2006-05-15 @ 23:14:18
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0