Sufjan Stevens är en flummig figur må jag säga

Ja sannerligen säger jag eder det. Han är en aning lurig. Men han gör fin musik tycker jag. Lite konstig - javisst - men det är ju charmigt liksom. Jag och Elin satt vid vårat fina turkåsduksbeklädda bord det är jättemycket fina rundilar på! och åt lite frukost, solen silade in genom fönstret  yeah yeah och Sufjan Charmis Stevens spelade på sterion. Det var fruktansvärt angenämt tycker jag. Så lyssnade vi på en låt, lite flummig ja. Sen blidde det tyst, och så kom nästa låt. Om någon hade stått och spanat in på oss hade dom sannerligen fått skåda två förvånade nunor för nästa låt lät lika som låten innan! Hmm tänkte Elin och Emma och fortsatte att krubba. Så tog även denna låt slut. Nästa låt kom, och den här gången började vi allvarligt fundera på om allt stod rätt till i Suffans hjärna. Eller kanske en liten råtta hade kommit och tryckt på repeatknappen? Nope, så var icke fallet. Fallet var detta att Charmisen helt enkelt hade placerat tre lika låtar på sluten av sin skiva. Hoppsan så det kan gå! Fy. Det är vad man kan kalla töntigt. Sufjan Stevens försöker bara vara alternativ. Tänk hur livet kan utveckla sig tjobre.

Idag är det mysa mysa mysa som gäller. Jag och min kära polarinna Shlaba även kallad Elin, och de två boysen från hjärtat av Dala-Järna skall i denna dag bege oss ut på vandring i världen. ... Eller vi ska i alla fall stolpa ut till Roxnäs udde. Där är det makalöst vacker mina vänner. Det är så man blir alldeles varm. Även om det inte är så kontigt eftersom det är rena julivärmen ute. Vi kommer att medtaga filt och fika jordgubbar och glass ja sannerligen och diverse musikintrument eftersom vi tänkte ha en liten soaré. Yeah yeah yeah.

Kommentarer
Postat av: Ejlän

tjobre polarinnan! jag tror det är du som bränt fel för det var inte sådär på Ellas skiva.. ddöh! :P
Men, det var ju rätt spejsat, det måste man erkänna!

2006-05-09 @ 15:25:15
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0