Ett namn är blott en sak som vi har för att skilja oss åt för egentligen är vi alla lika

Tillåt mig att brista ut i skratt. Ha ha ha!
Vi har i detta nu varit inne och sökt på Svenska kennelklubben, och funnit följande:
Det finns många hundar som heter Olivia. Men inte nog med att de bara heter Olivia av alla namn varför döpa sin hund till Olivia utan det finns en hundis som heter så ståtligt som Olivia Kevin the Bodyguard. HAHAHAH! Vadå Bodyguard?!  Vissa har humor i denna värld må jag säga! En annan hund heter Olivia of American Dreams ,det finns en annan som heter Olivia of the Hunters Home och en hund som heter inget mindre än  Olivia Du Manoir De Locksley. Ja. Listan kan göras lång! Hahaha, vilket nöje. När vi sökte på Patrik som, för den som undrar är namnet på min fader kom det fram att alla hundar som hette Patrik var antingen pudlar, taxar eller cocker spaniels. Höhö.

Nu kanske den intressante läsaren undrar om orsaken till varför undertecknad dillar om vad en hoper galna människor döper sin husdjur till. Jo. Det är nämligen som så att vi Familjen mamma pappa dotter och yngre dotter men ingen hund ska skaffa en liten Dunker igen! Dunker är alltså en hundras för den obildade. Här gäller det att vara alternativ som få vill jag lova, vi måste ha ett så ovanligt namn som möjligt är. Mamma den smarta kom med förslaget att hunden skulle kallas Teira. Finis! Teira, ja, koooom då Teira. Ja komsikomsi. Teira, Teira! Det namnet känner jag att faktiskt lägger sig som bomull runt mitt arma hjärta. Så vi slänge oss ut i Internets vida värld för att söka sanningen. Finns det något annan med detta underbara namn? Lyckliga blevo vi när vi, Familjen mamma pappa dotter och yngre dotter men ingen hund upptäckte att ingen ännu tagit detta namns oskuld. I alla fall ingen som är registrerad i Sveriges avlånga land. Nej minsann! Däremot fanns det en helt hoper hundar som hette Liz, hör och häpna, jag tror att det är vanligare i hundvärlden än i människornas! Hera och Sonia och Sussie och Tussie och Bella och Stella och Sira och hupplahuppla in i oändligheten. Men inte en minsta lilla skymt av Teira. Vilken tur för Familjen-vi-måste-ju-vara-alternativa-på-något-vis-ändå.

Ja nu har vi då ett namn. Men... Ingen hund. Men låt inte sorgen dra ner er i avgrunden, kamrater, ty snart kommer den Lagerbergska kåken åter att förgyllas med tassar som river sönder golven, gnäll och skäll, bajspåsar och lukten av blöt hund. Livet kan inte bli bättre än så faktiskt!

Lilla söta Maira hoppas du har det bra i din hundhimmel.

Kommentarer
Postat av: liz

ojoj..så allstå hör jag hemma med fyrfotade, dregliga, överentusiatiska, matdesperata, "människans-bäste-vän" typer?!:P hehe

2006-05-20 @ 20:26:17
URL: http://lizzen.blogg.se
Postat av: Elin

åhh, jag saknar hunden. Maira alltså.. hon var verkligen hunden sigular bestämdform.
men teira var bra fint. :)

2006-05-21 @ 14:27:31
URL: http://hejhenning.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag gillar hundar. Men Gullan har ändå brytit svansen.

2006-05-22 @ 12:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0