En liten hemlis

Yesbox allright, vi har en liten hemlis vill jag lova. En hemlis som snart, inom kort kommer att uppdagas. Så var tålmodiga vänner, ty snart kommer ni alla att få veta vår lilla hemlighet. Det är en fin hemlighet, en av sådan slag man får pirr-i-magen av. Man blir liksom lite förväntasfull när man tänker på den lilla hemlisen, och leendet dyker upp på ens läppar. Hemlisar är roliga ja sannerligen säger jag er det! 
Nu kanske den intresserade läsaren sitter och våndas och biter på knäskålar och annat onyttigt i sin överväldigande nyfikenhet vad är det för hemlighet dom går och trycker på? Och vilka faraos kalasbyxkor är dom?Jag kan berätta för alla de som nu sitter spända av förväntan för att få höra svaren på dessa tvenne frågor. MEN TJI FICK NI! En hemlighet är till för att bevaras. I alla fall till det rätta ögonblicket. Man skall alltid vänta på rätt ögonblick, annars kanske det blir fel. Ugah inah ugah anah ugah som de gamla indianderna i Värmlands djupa skogar alltid sa. Rätt sak i rätt tid. Det enda jag kan avslöja är att hemligheten ingriper tre blidsköna jäntor i sina bästa år. Fast sedan finns det några till som vet om denna hemlighet, men det är inte de som kommer att avslöja den stora hemlisen. Så det så.

SHIT. Jag har kommit på en smart sak.
Vilken fråga är egentligen livets stora fråga och gåta? Och vad är det rätta svaret?
Livet är gåtan och döden är svaret. När man har löst gåtan dör man. Är det så? Är det så?
Svaret på livets gåta är nog en hemlis. Och hemligheter är till för att bevarsas! Ja det kanske inte är helt omöjligt att man dör då. Men kanske är det så att svaret är döden? Att gåtan är livet och svaret döden? Kommer världen att gå under nu för att jag har sagt detta? Kommer vi alla att dö nu? Nu vet vi svaret på livets gåta och vad har man då kvar förutom just svaret? Oj vad det blev invecklat. Jag tror att jag har tagit mig vatten över huvudet. Kanske det är en helt felaktig teori. Ingen vet.

Vad man  i alla fall vet är att Livets gåta med svar är en hemlis. Precis som den hemlis som jag, Agnes och Hannah har. Länge leve hemlisarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0