Hyllning till Pappa

Min pappa är lite som han är. Men inte som han ska skulle man säga för att ta till det klassiska skämtet. Höhöhö. Han är inte precis den som drar på smilbanden i onödan. OBS! Allt jag nu säger, sägs med glimten i ögat. Bara så att ingen ska få några förutfattade meningar om min pappa. Alltså. En del kanske skulle säga att min pappa är en torris. Andra skulle kanske bli lite rädda för honom eftersom han alltid går om kring med en rynka i pannan. Parentes. Egentligen är det bara en illusion, för även om det ser ut som en rynka så är det bara ett streck som har formats eftersom min pappa har en tendens att höja ögonbrynen och rynka pannan åt många saker i livet. Slutparentes. Min pappa är inte heller typen som hörs mycket. Inte för att han är blyg eller så, han bara sparar på orden. Förmodligen är han en som som bara öppnar munnen när han har nåt relativt vettigt att få ur sig. När min pappa öppnar munnen och talar gör han det inte med buller och bång, utan lugnt och så där tyst att man måste anstränga öronen för att höra vad han säger. Det hela förbättras ju inte av att han kör med malungsmål, stackars dom som inte kommer från trakten, hallelujah.
För att återgå till det här med humor. Min pappa är nog även på detta plan en sån som inte skrattar åt allt möjligt, nej han spara liksom det också till ett ögonblick i livet där det verkligen är värt att skratta. Höhö.

Min pappa är en kommungubbe, en aktiv sådan. Det betyder inte att han är en sån som sitter på kontor hela dagarna och pratar en massa bajs, nej här är det matchoman med blåställ, tumstock, kniv i fickan och hela harangen som gäller. Även en matsal med en massa gubbar av samma sort som han ingår, vilket betyder en massa skämt av knepigt slag. Där skämtas det hejvilt vill jag lova, ja länge leve kommungubbarna som håller humöret uppe i alla väder! Det är det här jag vill komma fram till.

I förrgår mina vänner, var en av dom kvällarna när min pappa var på topp. Dags för en liten ordvits á la Pappa.
I hela mitt liv har jag tjänat pengar på gräs. Fast däremot aldrig som gräs.

Haha. Prisad vare Pappa.

Kommentarer
Postat av: Elin

HahahAhAhahahAhAhahhaAHaAHha! Våga Prisa Pappa!

2006-06-28 @ 20:57:44
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0