Dagens i- landsproblem

Idag är det en dag full av trevliga saker. Förhoppningsvis. Solen skiner och det är trevligt. Tacos hos Liz, med en massa trevliga människor - trevligt trevligt! Falukalaset, det är trevligt. Rix Fm Festival kl 19.00 höhöhö, det är ju också trevligt kanske. Mozkovitch releaseparty, som nog kommer att bli trevligt. 

Ja sannerligen säger jag det. 

Men först skall jag och min sambo och vän Shlaba eller Elin som hon brukar kallas traska hemåt till Strandvägen för att städa husi. Vårat husi är för tillfället en aning dammigt, stökigt och allmänt ostädat, men det kommer vi raskt att ändra på, det kan jag lova! Molnet på vår idag annars så blå himmel är att dammsugarslangen tycks ha lossnat från själva dammsugaren så att man däför måste gå och hålla slangen tryck mot resten av maskinen för att den ska kunna suga upp all lort. Skjärtigt. Det andra molnet är att vi har inget varmvatten, har varit utan i tre dagar och två nätter nu, vilken gör att vi inte kan diska. Bajs. Dessutom kan man inte ta sig en behaglig dusch heller. Man brukar ju kunna säga nu ska jag ta mig en svalkande dusch, men att duscha hemma hos oss blir mer än svalkande för både kropp och själ. Det är ungefär som att bada isvak skulle jag tro. Men man ska ju känna att man lever, eller hur? 
Det löser sig, sa han som sket i diskvattnet.

Jag har hört rykten om att Alexander Bard är gift med en ko. Alltså en riktig ko. En sån som säger Muuuuuu. Det är avancerat!


Kommentarer
Postat av: Elin

Undrar hur Bard och Kossans säng ser ut.. ganska stor. Tar han med sin ko på alla fester när det står att man kan ta med respektive? Kanske kan vi fråga honom idag.. (AAAAH! Läskigt! Tänk om man TRÄFFADE honom! HJILP)

2006-06-02 @ 10:41:12
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0