När man gör en kullebytta kan man låtsas att man är en köttbulle på rullning

De senaste dagarna har tröttheten varit över mig som ett regnväder när man är utomhus. Den har sköljt över mig som en störtflod och fått mig att vara så här nära att somna framför tv:n klockan - håll i er - halv sex på kvällen. Ja sannerligen har jag inte varit trött så säg. Men nu är den tiden förbi. Nästan i alla fall. Men vem blir inte trött av att vara på Fred och Kärlek och somna ungefär fyra, tre dagar i rad och sedan hasa sig upp veckan efter kvart över sex på morgonen? Jag kan tala om för den intresserade läsaren att jag tyvärr ej tillhör de få som mot förmodan är hur pigga som helst trots detta leverne. Men no affence Fred och Kärlek, det var dunderkul tycker jag trallala.

På tal om väder och vind, och på detta alltid återkommande ämne i mitt liv - tidiga mornar - så vill jag uppmärksamma om följande. I fem veckor har Emma nu stretat på i rabatterna. Hon har krälat på knä och stått framåtböjd med huvudet i backen, alltdi redo med kratta och arbetshandskar i högsta hugg. Hon har varit den som har tagit itu med allas vårt problem, det permanenta i-landsproblemet, alla blommors fasa: OGRÄSET. Huuuah. I vissa kretsar har denna tös kallats Ogräsets Värsta Mardröm, och ja sannerligen så sant som det är sagt. Men. På fredag kommer hon att abdikera och överlåta sina sysslor till en annan. På fredag är den stora dagen, den dag som borde firas med tårta fast det är rätt dumt för jag äter redan för mycket som det är men okej en liten bit kanske går ner om det ska vara så.

PÅ FREDAG BÖRJAR SOMMARLOVET!!


Kommentarer
Postat av: Liz

en sådan bravad ska ju verkligen firas med tårta! mycket tårta! så som den på bilden tycker jag..en till varje person, minst:)! jammenvisst! det var verkligen stenkul på fred å kärlek:)å nästa sak blir ju falustreet, inte helt fel det heller:P
tänk på mig idag kl.16.30..:S..you know what!men nu har jag nästan bestämt mig iaf:)!
krams

2006-07-13 @ 12:29:22
URL: http://lizzen.blogg.se
Postat av: Elin

grattis till den kommande befriningen från ogräsets ljuva plåga.

2006-07-13 @ 12:47:22
URL: http://hejhenning.blogg.se
Postat av: who ?

första gången jag läser, och jag beundrar dig "ogräsets värsta madröm" :P Ha en bra sommar lov xD

2006-07-15 @ 20:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0