Jag - en missbrukare?!

Igår var en chokladens dag. Hädan efter skall gårdagen för alltid kallas kladdkakans dag. Den 28 augusti eller var det nu var för datum i går skall för all framtid kommas ihåg som den dagen då Emma och Elin bakade sin sista kladdkaka, och åt så de verkligen verkligen höll på att spy och krevera. På riktigt! Sedan kan det ju diskuteras huruvida det är sant detta med att dessa två jäntor aldrig mer kommer baka kladdkaka eller inte. Man lär sig av sina misstag brukar man ju säga, men jag tror inte att det är fallet för dessa två. Jag har aldrig varit med om dess like, må jag säga! Efter en kopp cappucino spetsad med lite choklad, sprutgrädde on top of it all, och två bitar kladdkaka med sprutgrädde till, låg jag bokstavligt talat på golvet och kved och vred mig i minst en halvtimme. När ska Elin och Emma lära sig att behärska sig när det gäller att äta av livets goda? Kanske aldrig. Fy. Hemma i kylskåpet står i detta nu de resterande tre fjärdedelarna av den egentligen rätt lyckade kladdkakan, och bara väntar på att bli uppäten. Hm. Det får nog blí en annan gång. Kanske..

Det är en liten liten detalj jag ändå inte förstår. Trots att jag igår alltså åt kladdkaka så att jag inte mådde så fruktansvärt bra utan var så här -- nära att spy, skulle jag idag kunna tänka mig att ta en bit. GAH! Hur går det till? Och inte nog med det. Mitt chokladsug gör sig påmint och fick mig att köpa en Twix i skolans cafeteria. BAH! Hur gick det till? Jag börjar allvarligt fundera på om jag är beroende av choklad. Iaf en gång om dagen känner jag som så att ååh jag vill ha choklad, vad gott det vore med choklad, jag måste köpa choklad, jag borde inte slösa pengar men jag gör det ändå ungefärligen. Sedan när jag har köpt min choklad och ätit lite av den är allt frid och fröjd. Hu. Jag är alltså en missbrukare. AAH! Jag är en missbrukare. ... Men samtidigt kanske det inte är så farligt när allt kommer omkring, ty jag har faktiskt hört att kakao är bra. I vissa mängder okej. Jag äter faktiskt inte såå mycket choklad. Och faktiskt, det är väl en aning mycket bättre att jag är "beroende" av choklad än att jag skulle vara beroende av cigarretter till exempel. Eller ännu värre, tänk om jag hela tiden kände IIH nu är det dags att RÖKA BRAJ! Röka lite Braj braj braj. Nej dra på trissor. Visst är det en aning mycket bätte, eller hur?!  


Kommentarer
Postat av: elin

kakaoknarkare!!!!

2006-08-29 @ 14:19:21
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0