Lycka insmord i form

Åter igen har jag uplevt en dag fullständigt som insmord i lycka och trevnad. Ungefär lika insmord som den form som i detta nu står i Ellas ugn med en stor härlig kletig sörja av blivande kladdkaka i minsann! Fanastisk. Kladdkaka kan man nog egentligen aldrig få riktigt nog av. I alla fall inte i det långa loppet hallelujah. Jag erkänner att man många stunder efter för mycket av det goda kan få nog av det för en stund. Men ingenting som håller någon längre tid kan jag tala om, för snart finner man sig själv stående rörandes i bunken med ägg och mjöl och vannilinsocker och kakao och allt vad ingredienser heter. Tänk så det kan gå i livet.

Det som verkligen verkligen är värt att skriva om denna dag är följande:
Jag och Ella och Hannah har idag spelat in en låt som nu ligger uppe och glimmar på jammasidan Striped Leopold. Jag blir så lycklig så det riktigt spritter i kroppen. Shit. Det är väldigt trevligt tycker jag. Låten heter såklart ingenting annat än ÄLSKA HENNING. Uj uj uj. Vet ej vad jag ska skriva nu, det finns inte ord att beskriva detta.

Jag har varit barnvakt idag också minsann. Det var också en trevlig sak. Jag och Gunnar spelade Telitabbiesspelet på datorn och hade så trevligt så trevligt jodå minsann så sant som det är sagt. Ja. Det finns mycket trevliga ting i denna värld.

I morgon är den stora dagen. Då smäller det. Hela Falun kommer att sitta förfrusna som om istiden vore här och våndas, slita sitt hår och tugga på både knogar och tår i nervositet för alla de nära och kära som sitter och tuggar knogar minst lika mycket innan de ska in och stå öga mot öga med den fruktade Idoljurun. Jisses vilken långilång mening det blidde. Det är nästan så man måste stanna upp och andas ett slag. Shiiihooo suckisucki. Ja livet är hårt iband. Tänk vad Idol kan orsaka för vissa. Stackars dem som har varit så nervösa att de nästan har tuggat sönder hela handen av nervositet. Det kan ju inte vara så kul. En söndertuggad hand är inte till hjälp för någon, den skapar ingen lycka och harmoni. Den gör nog mest ont. Rysligt äcklig kan den nog se ut också. Ja jisses ja hur ett människoöde kan utformas. Det är så att man måste gå och äta lite kladdkaka. Kladdkaka med vispgrädde! Japp denna dag har sannerligen gått som smort höhö.

Kommentarer
Postat av: carolis

jajamensan!

2006-05-01 @ 12:18:25
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0