Förnyelsens trevliga smaker

Smakera är väldigt trevliga. Städa ut det gamla, in med det nya!
Klockan är tre om man går efter den nya tiden - observera, även tiden har förnyat sig! - och jag känner mig själv inte så förnyad. Jag är trött trött trött. Men det var det värt ändå!

Den här dagen har varit en välrigt bra dag. Jag fick sova så länge jag ville. Jag åt god frukost. Olivia och jag förenade nytta med nöje och promenerade runt hela Backbyn och lade vägföreningsräkningar i allas brevlådor. Frisk luft, varm vårsol och en liten slant fick vi för det lilla besväret. Fiolspelandet idag var ett sant nöje mer än vad det brukar vara, och halledudane så bra det gick att spela idag! Fint, rent, smidigt och bra. Denna dag har jag för första gången i mitt liv kört bil! Även det var kul och gick bra. Runt runt körde vi och ner med kopplingen och gasa, upp med kopplingen försiktigt och sen ner igen och upp med gasen, växla till tvåan, ner med kopplingen och gasa, upp med kopplingen, sväng, ner med kopplingen och bromsa. Aaah. Snart bär det av ut på vägarna! Kanske. Men först måste jag sova. NU.

Kommentarer
Postat av: Elin

Nu blev det bra och eget. Tjohho! :D Men uppe sent satt du också! :)
Ja, sannerligen är det trevligt att vara hemma en helg i solens sken. Det är roligt att köra bil! :D

2007-03-25 @ 12:17:31
URL: http://hejhenning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0