Så här innan skolstarten

Detta är vad jag skulle kalla framsteg! Jag sitter i mitt rum på Srandvägen - i soffan! - och bloggar. Det har aldrig hänt förut. Jag är glad för att det nu händer. I morgon kommer jag inte sitta i min soffa och blogga, för då har jag fått internet på min egen dator som inte är fullt lika rörlig som Elins dator som jag använder nu. Aaaah ljuva internet! Ljuva dator! Livet kommer i och med dettabli mycket lättare i många anseenden, som när det gäller att göra läxor och stora arbeten som kräver sådana här tekniska under som dator och internet.

Idag har jag varit på stan och fikat med Elin och Ella. Vår plan var att fika på Thunströms café, men tji fick vi. De hade inte öppet! Vi fikade på bryggcafét istället, men det var mysigt det också! Jag passade även på att inhandla en kalender så här till skolstarten - imorgon?! - och lite blyertspennor och sudd. Det är alltid bra att ha många pennor, för de tycks ha en förmåga att allitd försvinna när folk lånar dem, vilket händer ofta. Vår klass är inte så bra på det här med pennor.

Eftersom det var surströmmingspremiär här om dagen är det självklart att man ska äta denna delikatess! Vi hade surströmmningskalas på bryggan i går kväll. Mycket lyckad tillställning! Elin och Hannah var dock för mesiga och dissade efter några tuggor. Fjollor! :) Fast vi öppnade burkarna ute och åt ute och allt så följde lukten med in i huset sen när vi gick in. Plåga! Det luktade fis i hela huset. Vi öppnade alla fönster och dörren också, och även om lukten mildrades något, så fanns den liksom kvar någonstans i bakgrunden. Men men! Det var inte så himladens farligt när allt kommer omkring, och nu finns inget kvar!

Funderar på att göra lite nytta och springa en runda. Jag är fast besluten att hålla igång konditionen! Det är lätt att säga att man borde träna osv, men det är svårare att göra det. Lite motion förutom den vardagsmortion jag får genom att cykla kan aldrig sita fel! Yes. Nu ska jag göra det.
I morgon har jag internet på min egen dator!


Kommentarer
Postat av: Natalie

en emma, en ælskade emma!!
ha jag har också hittat till bloggljungeln, dærfør lægger jag till dig min væn!

2007-09-03 @ 21:01:23
Postat av: Natalie

en emma, en ælskade emma!!
ha jag har också hittat till bloggljungeln, dærfør lægger jag till dig min væn!

2007-09-03 @ 21:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0