Sushi är nog livets föda.

Om en liten stund ska jag för första gången sedan vi flyttade in 1juni, gå ner i tvättstugan och se hur läget är där nere. Jag föreställer mig att det är fuktigt och grått, och sen när man tänder den ensamma glödlampan i taket som vajar lite i vinden som vinder in genom ett trasigt källafönster ser man alla fläckar på de kala stenväggarna. Tvättmaskinerna står uppställda på rad och lyser med sin omodernhet, någon har glömt en urblekt tröja på tvättlinan som hänger smal och slapp, redo att brista av tyngden från alla kläder som jag verkligen måste tvätta nu. Det enda som hörs är ljudet av droppande vatten...

Nu kanske alla tror att jag inte har tvättat sen i maj eftersom jag flyttade in första juni, men så är inte fallet! Frank och jag stortvättade en gång hemma hos hans föräldrar, och utöver detta har ju mina egna föräldrar också tvättmaskiner som jag kunnat använda när jag varit där. Men nu är det ändå dags att köra en stortvätt igen, för förrådet av kläder börjar sina. Tvättmedlet är köpt och väntar på att få användas, tvättstugan väntar på mig med spänning.

Hannah och jag premiäråt på den nya sushiresturangen idag. Det var gott och billigt! Tänk, för 80 kr fick man elva bitar sushi, medans man i Linköping fick åtta bitar för 82. En sådan lycka! Kvällen ska ägnas åt Afro Power Dance som man tydligen blir ohyggligt svettig av, och efter det YOGA!! , jag har nämligen fått en gratisvecka på MåBättre. Som jag har saknat tiden där jag gick på yoga regelbundet! Det är så himladens skönt. Jag ska vänta lite och se hur mina veckor kommer att se ut längre fram häröver, se hur mycket pengar jag kommet att tjäna osv, så kanske jag kan börja träna på MåBättre jämt. Det vore underbart.

Kommentarer
Postat av: Elin

stjärtbillig sushi, skulle jag vilja säga. Mycket naaajs!

Jag kommer aldrig glömma min otroligt korta tid på hälsohaket MåBättre. Gick faktiskt på afropowerdance då. Det var sköj. Synd att det kostar skjortan. Men är man rik är det värt det :)

Lycka till med tvätten! (Jag har inte hört nått om jobbet än. Oroväckande. Usch.)

2008-09-01 @ 17:02:20
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0