Hej livet och kräftan

Strukturen har så smått börjat framträda i mitt liv, tack så mycket! Jag har varit på min första sånglektion för terminen, den gick bra och det kändes skönt att göra något som jag brukar göra vid denna tid på året. Vad vore mitt liv egentligen utan sång och fiollektioner, gränslöstrep och körövning? Dock är jag inte med i någon kör så för första gången i mitt liv tror jag, kommer jag inte att delta i något luciatåg i år. Oj oj! Men jag kommer att ha fullt upp ändå. Min plan är ju att börja i Dof (Dalarnas Orkesterförening), så med de övningarna och konserterna kommer Gränslöst och Dof vara bra nog. Och på tal om Gränslöst har vi splening idag! Det ska bli roligt. Som sagt är det på något sätt skönt att göra något som jag brukar göra, ha kvar lite av de saker som mitt liv innan studenten bestod av.

Utöver detta kanske jag kommer att ge pianolektioner för nybörjare på Folkuniversitetet.... Jag tog mig i kragen och ringde dit och pratade med den gode Kjell om detta, och var sedan dit idag efter sånglektionen (har blivit bortskämd och får låna bilen hela tiden, så allt går så mycket fortare än om jag skulle ha cyklat eller åkt buss, men samtidigt borde jag verkligen cykla eftersom det är både skönare och bättre för mig och miljön). Så kanske kommer jag också ha fullt upp med piano! Det braiga med detta är att jag ju får pengar för det.
Alltid detta tjat om pengar! Det går mig lite på nerverna fast det är jag själv som tjatar.

Så för att prata om något helt annat ska jag minsann på kräftskiva idag! Det kommer att bli andra gången i mitt liv jag äter kräftor, första gången var för bara några veckor sen. Kräftor är ju en kategori för sig. Man sitter verkligen och suger ut kroppsvätska ur magen på ett dött litet djur. Uuuuuh! Fast det är ju godare än vad det låter förstås.

Kommentarer
Postat av: Elin

Fantastiskt att du fick pianojobbet, very gut. Ja, det är ju det där med pengar. Varför måste man ha dem liksom?? Men hallihallå, snart får jag veta om jobbet i kyrkan. Får jag det blir jag grymt glad (och förmögen). Vore nått.

Jobb jobb och lön, det är det vi vill ha. Jobba jobba jobba, sen så ska vi grogga. Som de sjöng.



Kräftor, ujuj, inte ätit på många år. Känner mig inte så värst sugen ändå måste jag säga! ;)

2008-08-29 @ 20:36:34
URL: http://hejhenning.blogg.se/
Postat av: Elin

PS!

Vem är kungen på kommentarer? Vem vem? ;)

DS!

2008-08-29 @ 20:36:57
URL: http://hejhenning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0