Revolutionen är nära kamrater!

Det här med revolution kommer allt närmare och närmare. Vem jag än pratar med kommer vi förr eller senare in på det. Revolution. Är det månne möjligt att många går och tänker att en liten revolution sannerligen vore det som behövs just nu? Det vore fint.

Även om dagens mest aktuella ämne har gått under rubriken revolution, har min dag inte varit särskilt revolutionerande. Det beror förstås på om en och en halv vaniljsconesbulle bakat efter elins eget recept gills som revolutionerande. Nej... Men när aktiva kommunister i Upp till Kamp sjunger Sången om Stalin kan man inte annat än att ryckas med och bli glad i hjärtat.

Idag har farmor och gammelmormor anna varit i stan och hälsat på! Mycket trevligt. Vi gick och fikade på cafe vi tre och det var så mysigt! Annars har dagen mest gått åt till att producera musik av olika slag. Först skränades det och hölls igång när klassen återupplivade gamla dängor från tidigare jul - och vårcabaréer. Ganska stimmigt, ganska flummigt, ganska fint! Över förväntan faktiskt, vi kom nästan ihåg hur vi spelade på Mmmbop och The Voice. Den stora utmaningen kommer när vi ska testa Signed Sealed Delivered, som var den första låten vi spelade ihop. Oj oj, vilka tider det var! Sorglösa tider, jajamensan.

Repandet med lilla Laget gick alldeles förträffligt även det. Vår nya produktion kommer att få alla att slå klackarna i taket ute på dansgolvet. Jag och Ola har gjort en deal om han han imorgon ska bära tajta jeans. Åååå du store tid, Ola i tajta brallor: hur snyggt som helst! Men han förstår det inte själv. Jag var tvungen att offra lite för att han skulle gå med på att iaf bära snygga byxor en dag.. Så jag ska hasa omkring i en av hans stora märkes-tshirtar i morgon. Skillnaden är att Ola kommer bli snygg, jag kommer att se ut som en säck potatis. Märkespotatis. Men vad offrar man inte för sina vänners bästa?

Fick just reda på att en annan vän vid namn Patrik hipp som happ kommer att hälsa på imorgon, ja jajjamensan! Alldeles förträffligt trevligt tycker jag. Och på tal om hälsa på imorgon så kommer även vår älskade f.d roommate Natalie hälsa på imorgon! Ååååå längta längta längta.
Men först: Sova, och glöm ej bort: REVOLUTIONEN ÄR NÄRA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0