Det är ett år sen det var ett år sen!

Helt plötsligt har sommarlovet kommit med buller och bång, men på något vis hörde jag inte smällen! Ungefär som den feta (tydligen) åsksmällen som omskakade vårat hus i går kväll, som jag inte hörde för att jag hade somnat och inte kunde väckas ens om blixten slagit ner. Jag hänger inte riktigt med i svängarna! Det var förra helgen som jag började inse att Nu är det Sommar Igen, men jag har inte riktigt insett det fullt ut än... Allt gick liksom så fort där i slutet att det är ett under att inte någon del av mig har fastnat i början av maj. Så nu är det alltså sommarlov... Jaha. Har börja jobba i rabatterna igen, så även om jag har känt de senaste dagarnas skollande värme, så känner jag inte denna sommarlovskänsla. Men den ska nog infinna sig när den stunder är kommen. Än så länge har jag jobbat två dagar, men jag försöker att inte räkna dagarna för då blir de bara fler och längre än vad de egentligen är. Det är svårt att inte räkna när det är lätt att räkna ut att det är tre dagar kvar tills det är helg. Det vet jag ju liksom inbyggt. Om det är tisdag idag så kan det inte vara annat är tre dagar kvar tills det är helg. Men om man tänker så här! Jag har jobbat två dagar, vilket gick ganska fort nu i efterhand. Jobbar jag två dagar till så är det fredag sen, och då ska jag åka till Falun! Jippie! Jag längtar jag längtar, men jag får inte längtra allt för mycket för då kommer det ta huuur lång tid som helst att bli fredag och den stora dagen.

Jag funderade på hur det skulle vara om jag inte skulle ha jobbat i år. Ganska konstigt, men väldigt väldigt slappt. Kanske för slappt egentligen. Men vaddå. Vem vill ej ha möjlighet att under två månaders tid inte göra ett endaste dugg som man inte vill göra, bara gå omkring och drösa och vara med dom - den! - som man helst vill vara med? Å andra sidan skulle jag leva bra mycket smalare när skolan börjar igen eftersom jag då inte skulle ha alltför mycket pengar att frossa i. Jag försöker se det positivt och har därför kommit fram till att det inte är så farligt när allt kommer till kritan. Snart är den här veckan över och då är det bara fyra veckor kvar. Det blir aldrig några hela veckor nästan, för någon dag faller alltid bort - midsommar, peace and love, bingsjö,  PLUS att jag självklart är ledig på helgerna! På helgerna är jag fri att göra det jag vill, och hoppas det som jag vill göra och dom som jag vill träffa är lediga. Jag saknar Kristoffer! På något vis saknar man mer när man vet att man inte kommer träffas så mycket. Det är ledsamt. Men snart är det fredag, och det för absolut ingenting dåligt med sig!

Kommentarer
Postat av: Daniel

hej, jag satt ju med dig i 2 timmar, köpte glass och MER men jag fick inte vara med i ditt långa inlägg :P :) adda mig på msn sen, man kan ju inte få tag på ju.. hehe kram

2007-06-12 @ 23:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0