Grejer

När jag vaknade imorrse hade jag inte ont i axlarna längre, och det var en mycket trevlig grej anser jag. Man blir trött av att ha ont i axlarna. Man kan inte sova ordentligt, och man ligger och vrider sig hit och dit hur länge som helst innan man har hittat en bra sovställning. Fy.
En annan trevlig grej var också att jag inte vaknade av väckarklockan, eftersom vi hade SOVMORGON!! Yeah. Det känns som om det var en mycket välkommen grej i mitt liv.
 

Så ska vi gå vidare till en annan, kanske inte lika trevlig grej: Svenskaredovisningen (muntlig) som håller hus idag eftermiddag. Oj  oj oj. Visserligen är jag klar, men hur bra det egentligen kommer bli, det är en fråga värd att grubbla över. Så kan man ju också grubbla över det som jag valt att prata om. Surströmming. Vad är det för ämne?! Där framme kommer jag att stå och skåda ut över mina klasskompisars intresserade (?) nunor och sedan med klar röst berätta med inlevelse och engagemang om surströmmingens historia, och hur man tillagar denna delikatess, hur man äter den på bästa sätt. Hallelujah. Min tanke som jag grundade detta arbete på som jag måste ha kommit på i ett svagt ögonblick av mitt liv var att jag skulle ju kunna öppna en burk med surströmming HAHAH och låta alla uppleva dess.... Odör. En ide som jag mycket snabbt dissade av otaliga orsaker:

  • Visserligen skulle öppnandet av en burk med jäst fisk som verkligen verkligen stinker sätta sprätt på mitt annars ganska tråkiga anförande, men det skulle sannerligen även sätta sprätt och påverka hela skolan, på ett kanske inte allt för positivt sätt. Man skulle kanske vara tvungen att utrymma hela skolan, ringa hit människor med gasmasker som kunde evakuera alla elver och lärare, och sterilisera allt som lukten varit i kontakt med?
  • Även om man inte skulle börja evakuera alla på skolan, kanske för att lukten skulle hålla sig inom vårat klassrums väggar, skulle lukten nog distrahera alla från att lyssna på mig. Inte bra.
  • Som den fattiga student jag är borde jag tänka på min ekonomi. Att köpa en burk surströmming bara för att en skock ungdomar ska få uppleva lukten som kommer från konserburkens inre när man öppnar den kanske inte riktigt ingår i min budget. Jag borde spara mina pengar till viktigare saker, ja sannerligen så sant som det är sagt.
  • Vet jag ens hur man öppnar en burk surströmming? Svart bälte i surstömmingsburksöppnande är en grej jag inte har. Den sysslan har andra överlåtit sig till de gånger det har vankats surströmmingspartaj.
  • Även om jag nu skulle ta med mig en burk och öppna den, skulle jag inte kunna göra det inomhus, vilket betyder att vi alla hade varit tvungna att hasa ut oss från klassrummet, genom alla korridorer, och ut till ett säkert ställe. Vilket kanske är lite av en överkurs. Dessutom är det en jobbig grej.

Nästa grej. Man skulle kunna säga som så att det var tur i oturen att vi så oväntat fick sovmorgon till tolv femtiofem idag, ty annars hade jag och ett antal andra annars så glada ungomar varit tvunga att vistas innanför väggarna till denna byggnad i ungefärligen tolv timmar. Efter den trevliga övningen med Gränslöst kl fem till sju skall det i denna dag hållas föräldramöte inför den stundande resan till Ungern och europeisk folkmusikfestival i maj. Och där har vi det. Förhoppningsvis kommer mötet att vara slut så man hinner hem och se LOST. AAAAHH, för alla er som inte har sett reklamen för denna veckas avsnitt: Det är helt sjukt! Vad händer?? Om inte mötet är klart innan nio komer jag att bli ledsen i ögat, ja sannerligen. En bra grej är i alla fall att jag har bullat upp med diverse förnödenheter så som skagenmacka och mandariner och plommon för att hålla mig vid liv i denna kväll. Det är gott.


Kommentarer
Postat av: Liiiz

men surströmmingarna måste också få en plats i denna värld, annars kanske de förglömms och kommer aldrig mer igen. du ska ha en bravur för ditt ämne:) fest ikväll, hoppas! kulkul

2006-10-21 @ 15:00:27
URL: http://lizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0