Man har inte roligare än man gör sig, så sant som det är sagt

Nu har den årliga dansbandsveckan tutat igång med buller och bång. Ett litet rim fick jag till och med plats med. Jag och Elin, som denna bor hos mig party party, skall med hela vår själ ta i för kung och fosterland och rycka in med pukor och cymbaler för att detta skall bli en trevnadens vecka för alla inblandade. Diskuteras kan ju förstås huruvida detta fenomen dansbandsmusik är så fruktansvärt party eller ej. Man kan ju i och för sig fråga de typ 35 000 människor som hittar till lilla Malung just denna vecka för att låta öronen, sinnet och hela bodyn övesköljas av sliskiga karlars smäktande stämmor osv. Men men. Eliten av eliten är ju här liksom - Lasse Stefanz, Arvingarna, Black Jack och för att inte tala om Torgny Melins. Åååh dessa sötisar från vart de nu är ifrån, det är så man blir lycklig ända in i hjärteroten bara man tänker på dem. Skulle man kanske kunna kalla dem för Teddybear Sthlm 's tributeband i dansbandstappning nummer 1? Numero uno? Ja det tror jag sannerligen.

För att nu göra denna vecka så trevlig som möjligt för befolkningen skall jag och min kära väninna Shlaba alltså Elin stolpa ner på byn i läckra kläder, sminkning och håruppsättnignar av alla möjliga de slag, med såbbubblor yrande runt oss åt alla håll och kanter såpbubblor är livets goda och kasettbandspelaren, som vi hoppas införskaffa snarast möjligt i högsta hugg. Yeah yeah skulle man kunna säga. Ja, det gäller att göra det bästa av situationen, locka fram det där lilla extra, hitta vardagsmagin som förgyller livet.
Man har inte roligare än man gör sig!


Kommentarer
Postat av: schlaba

vardagsmagi :)

2006-07-18 @ 13:18:13
Postat av: Mia

Hej Emma!
Nu har jag ju skrivit, så nu kanske du hittar min bloggis med ;P

2006-07-23 @ 21:47:04
URL: http://miaskriver.blogg.se
Postat av: piratebay

hej
nej

det är inte
35000
pers i porrskogen
malung
vecka
29
vart år
men det är
6000
pers
som går dit
6
ggr
(kvällar)
varje år

2008-02-08 @ 13:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0