Esteternas smör, smält av kroppsvärme

Jahapp. Detta är stunden då jag ska vara energisk och hurtig och allmänt ordbajsig så att jag kan göra ett långt smaskigt helfestligt inlägg att lägga ut så att alla får något spännande att läsa nu när det är sådant häringa skjärtväder. Jag kan ju kanske göra mitt bästa. Tyvärr måste jag dock säga att mitt bästa idag är som det skulle kunna vara, ty jag känner att jag inte är på topp just nu. Men nu skall vi inte förstöra detta genom att klaga. Alla har i våra dåliga dagar, pumpalens.

Efter maten för ungefär en kvart tjugo minuter sedan kanske, var vi en grupp smarta människor som stodo i en ring och konverserade om intressanta och visa saker. Det var stunden då vi kom fram till följande lite läskiga faktum: Alla är nakna innerst inne. Under kläderna alltså. Helt plötsligt var denna grupp av civiliserade smarta konverserande människor något annat. NAKNA! Vi spejade oss omkring och upptäckte då en hel massa andra människor som också gick omkring och var nakna. HU! Det är lite läskigt att tänka så. Men det är ju faktiskt sant! Alla mer eller mindre nakna, det är bara att det inte syns så mycket! Tänk om det skulle synas. Att man var naken alltså. Man gick omkring och gjorde alla saker som man brukar göra, men iklädd endast skor! Oj oj oj oj.

Om en liten stund är det dags för alla esteter att presentera sig klassvis för varandra. Höhö. Det är valfritt hur man vill gå till väga, bara man tillsammans med sina små klasskamrater står på scenen i cafeterian och visar upp sg för resten. ES2MU har på något mystiskt vis kommit fram till att de ska stå och mässa entonigt och långsamt E-S-2-M-U  på en rad. Sedan ska Affe komma in med ett smörpaket och utropa Skåda esteternas smör, smält av kroppsvärme! Så matar han oss med en matsked var och en ur smörpaketet. (Egentligen är det vaniljsås i smörpaketet, men det är och ska för altlid bli en stor hemlis.)

Så. Hur i hela fridens namn vi kom fram till denna ide är och kommer nog också förbli en annan stor hemlis. Men men, det är så det ska vara. Livet är fullt av hemlisar hujedamej. En sak är i alla full fall säker: Ingen annan kommer nog att göra samma sak som oss. Det  gäller att vara alternativ mina vänner. Alternativ som fan. EHE.

Kommentarer
Postat av: elin

och varför världen är full av hemlisar, ja, det vet varken ni eller jag. (på skånska)

2006-08-24 @ 10:18:55
Postat av: Anonym

tänk vad man kan skojja till sin tillvaro genom att tänka sig saker. tänka sig att folk springer omkring nakna. tänka sig att man äter smör, smält av kroppsvärme. :P tänka sig att vi kommer på sånna här saker?! men det är väl det som gör att vi är vi och att vi har så trevligt tillsammans. tycker jag ivarjefall.:)

2006-08-27 @ 22:22:59
URL: http://lizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0